Ze Starego Bloga

Play, DODA i 1 mln $ … ?

Ta oto urocza Pani /sesja dla magazynu Pani/, jedna z ładniejszych kobiet nie tylko polskiego „szołbiznesu” …


… ogłosiła, że szuka nowego operatora.

Zapytała zatem na fejsbuku swoich fanów…



…jednocześnie wywalając z zapytania przetargowego t-mobile. Oj coś chyba się nie dogadali z t-mobile. A jak się nie dogadali to chyba wiadomo o co chodzi.

Swoją drogą ciekawe czy t-mobile za publiczną ocenę ich marki podejmie jakieś działania wobec DODY.


Wpis jak widać wygenerował wulkan komentarzy. Najbardziej komentowany wpis na jej profilu na FB. Jak widać temat operatorów komórkowych jest tematem podwyższonego zainteresowania w Social Media i kryzysów też.


Pamiętam case jak kiedyś Orange na swoim profilu zapytał…




Oj działo się potem w komentarzach 🙂



Wracając do topicu.


Oczywiście DODA generuje skrajne opinie. 
Zawistna o każdego „szołbranża” mówi, że jej czas już się skończył, że Play strzela sobie w kolano itp, itd.
Nie przekonują mnie komentarze oburzonych, że już rezygnują z usług Play, że operator schodzi na psy itp. Jakiś tam kryzysik w Social Media ewentualnie mały może jest i nic więcej bo kryzysy w social media są o kant dupy. 


Kiedyś kryzys w Social Media miał Adidas…



Różni ninja wieszczyli koniec firmy w Polsce. I co ? I nic.
Kryzysy w Social Media w Polsce to pic na wodę, szum, bicie pustej piany, pożywka dla branżuni i całej otoczki obserwatorów wokół. Potem jedynie występuje to jako casy w prezkach dla pokazania jaką to siłę ma Social Media. Śmiem twierdzić, że to nie ma potem żadnego przełożenia na realny biznes dla takiej firmy.

Pan Marcin Gruszka, rzecznik Play, znany z kartonowych odpowiedzi /BTW, bardzo błyskotliwa reakcja to była/…



…na świetny kartonowy protest…



Przy okazji polecam świetny blog Ani i Jakuba Górnickich – Podróżniccy.com


Rzecznik Play, nie zaprzeczył ani nie potwierdził.
Z komunikatów Play wiemy, że czekają na nową królową i w czwartek ją poznamy.




Jeśli to całe zamieszanie jest jedynie zbiegiem przypadków /w co wątpię/ to i tak Play i DODA wygenerowali szum. Szum wokół swoich brandów w sumie za free.

Przy okazji zobaczcie jak wygląda zaangażowanie fanów vs. ich ilość na jednym i drugim profilu…



Do tego szumu podpinają się inne gwiazdy jak Pani Karolina Korwin-Piotrowska podobno znające „szołbiznes”. Nie wiem tego bo nie oglądam TV od 2 lat a jej programu chyba nigdy. Wspomniana pani w swoich wypowiedziach skrytykowała działania marketingowe Play, że Play nie przemyślał do końca całej akcji.

Szanowna Pani Korwin-Piotrowska. Na tym poziomie biznesu, skali działań i budżetów takie decyzje nie są efektem jedynie jakiegoś pomysłu. To wszystko podlega głębokim testom, badaniom i analizom. Tu nie ma miejsca na przypadek. Każdy spot reklamowy zanim pójdzie publicznie podlega szczegółowej analizie. Oceniana na etapie scenariusza jest każda sekunda przekazu i testowane są wszelkie reakcje. Za duże pieniądze i za dużo do stracenia. Oczywiście jak to w marketingu nie można mieć 100% pewności i dopiero rynek to zweryfikuje czy ta połowa kasy była wydana z sukcesem czy poszła w błoto. Patrząc na dotychczasowe działania Play i to jak „pożerają” rynek kosztem innych to wątpię aby popełnili błąd.

Ja czekam z zainteresowaniem na finał tego tematu no i na różne doniesienia, że DODA zgarnęła za swój udział 1 mln baksów…

5 comments on “Play, DODA i 1 mln $ … ?

  1. Dobry i ciekawy tekst.
    Groźby zrezygnowania z usług Play, tylko dlatego, że niby pojawi się u nich Doda, są skrajnie dziecinne i głupie. I czuję, że nikt by tej groźby nie spełnił 😉
    Swoją drogą – ta Doda, która się przejadła, w lutym miała więcej publikacji niż reszta badanych gwiazd razem wzięta (Newspoint). Tak właśnie się znudziła ludziom 😉

  2. Piotrek.

    Dzięki za miłe słowa :).

    Oczywiście, że tak. Większość z nich to impulsowe komentarze, które nigdy nie będą zrealizowane. Statystyki pokazują, że ludzie do Play uciekają od innych operatorów a DODA teraz tylko spowoduje, że ten target o którym wspominasz i pisze NEWSPOINT :: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=540291149349506&set=a.489700737741881.115637.153133638065261&type=1&theater tylko wygeneruje kolejnych klientów.

  3. 1. Wiele kampanii reklamowych nadal jest pomysłem, bez "głębokich" (whatsda?) badań itp. Zresztą, badania bywają zawodne.
    2. Pani Piotrowska (wbrew pkt1) bredzi, że to jednak był pomysł z banalnych powodów typu skrót myślowy, dokładając się przy okazji do utrzymywania w gawiedzi poczucia, że reklama i dziennikarstwo, to tylko niewinne pomysły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *